بهترین روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید _ پرینتر کیلینک

بهترین روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید

بهترین روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید _ پرینتر کیلینک

چاپگر از انواع وسایل الکترونیکی کاربردی به شمار می رود که شما می توانید با اتصال آن به لپ تاپ ، رایانه ، موبایل و تبلت فایل های مورد نظرتان را چاپ نمایید. چاپگرها در انواع برندهای مختلف تولید می شوند و بهتر است شما قبل از استفاده از چاپگر از روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید برای تست چاپگر استفاده نمایید.

انواع روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید

اگر به صورت مداوم از چاپگر استفاده نمی کنید بهتر است قبل از چاپ فایل مورد نظرتان به کمک روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید ، چاپگر خود را تست کنید تا مطمئن شوید که دستگاه تان فایل های سیاه و سفید یا رنگی را بدرستی و بدون هیچ نقصی به شما تحویل می دهد. در ادامه انواع روش تست پرینت رنگی و سیاه و سفید را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

چرا تست پرینت رنگی و سیاه و سفید از اهمیت زیادی برخوردار می باشد ؟

اگر پرینتر به درستی کار نکند ممکن است بعد از چاپ ، رنگ ها جابجا شوند یا اصلا هیچ رنگی روی صفحه چاپ نشود به همین دلیل بهتر است تست پرینت رنگی و سیاه و سفید انجام دهید تا از رو به رو شدن با این مشکلات جلوگیری شود.

تست پرینت رنگی و سیاه و سفید

نحوه انجام روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید

اغلب چاپگر ها دارای نرم افزاری می باشند که به کمک این نرم افزار می توان به صورت آزمایشی فایلی را چاپ کرد و از تنظیم صحیح رنگ ها اطمینان پیدا کرد همچنین به کمک این نرم افزار می توان یک صفحه تست پرینت را در اختیار داشت که این صفحه میزان کارایی چاپگر و شدت و میزان رنگ هایی که از طریق هد پرینتر به کاغذ منتقل می شود را کنترل نمود.

به این نکته توجه داشته باشید که روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در سیستم های مختلف یکسان نمی باشد و دارای تفاوت هایی است که در ادامه این مطلب نحوه تست پرینت رنگی و سیاه و سفید را در نسخه های مختلف ویندوز به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

  1. نحوه تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در ویندوز ۱۰

برای انجام تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در نسخه ویندوز ۱۰ باید مراحل زیر را طی کنید :

  • ابتدا روی منوی start کلیک نمایید.
  • روی عبارت Printers and Scanners کلیک کنید و در پنجره ای که باز می شود روی چاپگر مورد نظر خود کلیک راست نمایید سپس گزینه Manage را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینه Print a test page را انتخاب کنید تا چاپگر یک صفحه را به صورت آزمایشی چاپ نماید.
  • بعد از پایان یافتن مراحل تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در صورتی که وضوح رنگ و چاپ مناسب نبود می توانید مشکل را بررسی نمایید سپس آن را برطرف کنید.

اگر به خدمات شارژ کارتریج نیاز دارید پرینتر کلینیک شارژ کارتریج  در محل انجام می دهد و تمام نقاط تهران سرویس کار اعزام می‌کند و در همان روز جلو چشم مشتری خدمات شارژ کارتریج انجام می دهند

۰۹۳۹۶۰۱۱۱۳۱ _ ۰۹۱۹۱۵۷۶۰۰۱

 ۲. نحوه تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در ویندوز ۸

در ویندوز ۸ می توانید برای تست پرینت رنگی و سیاه و سفید مراحل زیر را انجام دهید :

  • ابتدا روی گزینه Control Panel کلیک کنید.
  • روی عبارت Devices and Printers کلیک کنید سپس نام چاپگر را پیدا کنید و روی نام چاپگر کلیک راست نمایید.
  • از میان گزینه هایی که وجود دارند روی گزینه Printer Properties کلیک کنید.
  • در این مرحله منتظر بمانید تا پرینتر یک صفحه را به صورت آزمایشی چاپ نماید و در صورتی که مشکلی در فایل چاپ شده وجود داشت می توانید آن را برطرف نمایید.

نحوه تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در ویندوز 7

۳. نحوه تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در ویندوز ۷

در ویندوز ۷ می توانید برای تست پرینتر رنگی و سیاه و سفید مراحل زیر را انجام دهید و در صورتی که دستگاه پرینتر شما دچار مشکلی است بعد از عیب یابی دستگاه مشکل پیش آمده را رفع نمایید :

  • ابتدا روی گزینه Start کلیک نمایید سپس روی گزینه Control Panel کلیک کنید سپس از این قسمت به بخش Hardware and Sound می توانید بروید.
  • در این مرحله پنجره ای باز می شود که باید گزینه Devices and Printers را پیدا کنید سپس روی این گزینه کلیک نمایید.
  • لیستی از چاپگر های متصل به سیستم در این مرحله نمایش داده می شوند که باید از بین آن ها نام پرینتر تان را پیدا نمایید سپس روی آن کلیک راست نمایید.
  • روی گزینه Printer Properties کلیک نمایید سپس روی گزینه Print Test Page کلیک نمایید و اجازه دهید تا پرینتر یک صفحه را به صورت آزمایشی چاپ نماید.

 

۴. نحوه تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در سیستم عامل Mac

کاربران سیستم عامل مک باید بهترین روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید را به کمک مراحل زیر انجام دهند :

  • در سمت چپ و در قسمت بالایی صفحه روی نماد Apple کلیک نمایید سپس وارد Apple Menu شوید.
  • روی گزینه System Preferences کلیک کنید و از پنجره ای که باز می شود گزینه Printers and Scanners را انتخاب نمایید.
  • در لیست پرینترهایی که ظاهر می شود روی نام پرینتر تان کلیک نمایید.
  • سپس گزینه Open Print Queue را انتخاب نمایید و همه دستورات چاپی را که در صف انتظار می باشند حذف نمایید.
  • گزینه Option & Supplies را انتخاب نمایید و بعد از اینکه پنجره جدید باز شد روی گزینه Utility کلیک نمایید.
  • در این قسمت سربرگی با نام Utility وجود دارد که باید روی گزینه Print Test Page که در قسمت پایین آن وجود دارد کلیک نمایید.
  • اجازه دهید عملیات تست پرینت رنگی و سیاه و سفید خاتمه پیدا کند و بعد از اینکه از نحوه کارکرد صحیح پرینتر مطمئن شدید می توانید فایل مورد نظرتان را چاپ نمایید.

بهترین روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید

نتیجه گیری

در این مطلب با روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید در نسخه های مختلف ویندوز آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده باشید و علاوه بر این بتوانید قبل از چاپ فایل مورد نظر خود از درستی تنظیمات پرینتر مطمئن شوید و در صورتی که دستگاه پرینتر شما دارای مشکلی است آن را به راحتی برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان