دلیل خط انداختن کارتریج چیست؟

خط انداختن کارتریج

دلیل خط انداختن کارتریج چیست؟

گاهی اوقات چاپگر های جوهرافشان و حتی پرینتر های لیزری روی خروجی چاپ خود اثری از خود به جای می گذارند و بسیاری از کاربران این مشکل را گزارش کرده اند. در ادامه در مورد همه دلایل خط انداختن کارتریج احتمالی در مورد اینکه چرا چاپگر شما لکه بر روی کاغذ می گذارد صحبت کنیم. ما همچنین بهترین راه حل برای هر کدام را مورد بحث قرار خواهیم داد تا بدانید برای جلوگیری از لک شدن جوهر چه کاری باید انجام دهید.

چرا کارتریج خط می اندازد؟

خطوط سیاه و لک روی سند شما ممکن است نشان دهنده کثیف بودن چاپگر شما باشد. کثیفی، گرد و غبار یا تونر انباشته شده روی غلتک ها یا تسمه انتقال می تواند باعث ایجاد لکه و لکه بر روی کاغذ در هنگام عبور از کاغذ شود. تمیز کردن چاپگر، به ویژه غلتک های آن، یکی از راه حل های ممکن برای رفع لک های سیاه روی کاغذ است. یک کارتریج جوهر نشتی یا معیوب ممکن است پشت خط انداختن کارتریج روی سند شما نیز باشد.

مشکل خط انداختن کارتریج جوهر افشان

مشکل خط انداختن کارتریج جوهر افشان

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود لک جوهر یا حتی پرینت های محو شده رخ دهد، معیوب بودن جوهر یا کارتریج تونر است. سعی کنید کارتریج های جوهر خود را بررسی کنید که آیا همه آن ها هنوز در شرایط خوبی هستند. اطمینان حاصل کنید که جوهر هنوز خشک نشده و عاری از کثیفی و باقیمانده است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که همه کارتریج های جوهر سازگار و بازسازی شده از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. برخی از آن ها از نظر کیفیت نیز پایین تر هستند، بنابراین مطمئن شوید که از یک منبع قابل اعتماد خرید کنید.

آیا از کارتریج جوهر کاملاً جدید و تازه نصب شده استفاده می کنید؟ بهتر است آن ها را در یک راستا قرار دهید تا جوهر لکه دار نشود. این گزینه را در تنظیمات تعمیر و نگهداری چاپگر خود جستجو کنید. خط انداختن کارتریج افقی نشان می دهد که الیافی در پایین مخزن جوهر مسدود شده است. اگر متوجه این نوع مشکل شدید، کارتریج ها را خارج کرده و شروع به تمیز کردن آن ها کنید.

شارژ کارتریج در محل خدمات ویژه پرینتر کلینیک می باشد

 

اگر کارتریج های جوهر شما بیش از یک سال از عمر آن ها گذشته است، ممکن است قبلاً خشک شده باشند یا هد های چاپ با باقی مانده جوهر مسدود شده باشند. اگرچه می توانید هد چاپ را تمیز کنید، اما بهتر است مخازن جوهر را برای نتایج مطلوب تعویض کنید.

فیوزر معیوب شاید علت خط انداختن کارتریج باشد

برای چاپگر ها فیوزر، گرمای لازم برای چاپ تونر در کاغذ را تولید می کند. اگر نتواند دمای چاپ لازم را ایجاد کند، خط انداختن کارتریج روی کاغذ رخ می دهد. فیوزر معیوب عمدتاً به دلیل مشکلات مکانیکی مانند قطعات آسیب دیده است.

از آنجایی که یک مشکل مکانیکی باعث یک فیوزر معیوب می شود، ممکن است خارج از توانایی شما باشد مگر اینکه تخصص فنی داشته باشید. اگر این کار را نکنید، بهترین گزینه ممکن است تماس با یک تکنسین باشد که تعمیرات لازم را انجام دهد.

کاغذ نامناسب می تواند دلیل خط انداختن کارتریج باشد؟

کاغذ نامناسب می تواند دلیل خط انداختن کارتریج باشد؟

اگر از هر چاپگر لیزری استفاده می کنید، کاغذی که بیش از حد صاف یا ضخیم است یا با بافت سطحی سنگین است، می تواند بر روی خروجی چاپ تأثیر بگذارد. اگر کاغذ خیلی ضخیم باشد، ممکن است نتواند به اندازه کافی نرم حرکت کند تا تونر به درستی چاپ شود. اگر بیش از حد صاف یا بافت زیاد باشد، همینطور است.  که در نهایت باعث خط انداختن کارتریج روی کاغذ می شود.

از کاغذ مناسب برای نوع چاپی که می خواهید تهیه کنید استفاده کنید. اگر می خواهید عکس ها و تصاویر را چاپ کنید، از کاغذ عکس استفاده کنید و هرگز از کاغذ معمولی استفاده نکنید. این روش بهترین راه برای جلوگیری از مشکل خط انداختن کارتریج است. استفاده از نوع نادرست کاغذ نیز می تواند به کارتریج آسیب برساند.

عیب یابی خط انداختن کارتریج

عیب یابی خط انداختن کارتریج

برای اینکه خط روی کاغذ شما نیافتد می توانید با استفاده از عیب یابی چاپگر Windows 10 آن را امتحان کنید  برای این کار مراحل زیر را طی کنید تا از نظر نرم افزاری مطمئن شوید.

  1. کادر جستجو را با فشار دادن کلید Windows+S باز کنید.
  2. troubleshooter را در کادر جستجو جستجو کنید.
  3. روی تنظیمات عیب یابی کلیک کنید و سپس Printer را انتخاب کنید.
  4. روی دکمه Run this troubleshooter کلیک کنید تا عیب یاب نمایش داده شده در زیر راه اندازی شود.
  5. چاپگر خود را به عنوان گزینه تعمیر پیدا کرده و انتخاب کنید و سپس روی Next کلیک کنید.
  6. تمام دستورالعمل های روی صفحه را از عیب یاب کامل کنید.

اگر مشکل خط انداختن کارتریج با راه کار های یاد شده حل نشد شما به تعمیر دستگاه نیاز دارید و باید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان