علت جوهر پس دادن کارتریج چیست؟

علت جوهر پس دادن کارتریج

علت جوهر پس دادن کارتریج چیست؟

شارژ کارتریج در محل بدون ایاب و ذهاب فقط فقط با پرینتر کلینیک انجام پذیر می باشد

نشتی کارتریج تونر یک موقعیت بسیار نامناسب است که می تواند آسیب زیادی به چاپگر، کار و فضای کاری شما وارد کند. مهم است که بلافاصله علت جوهر پس دادن کارتریج را پیدا کنید و پیشگیری لازم را انجام دهید تا این موضوع دوباره تکرار نشود. در ادامه چند مرحله وجود دارد که می تواند به یافتن علت نشت شما کمک کند.

تمیز کردن اتصالات

 

اگر اتصالات بین کارتریج و چاپگر کثیف یا مسدود شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که این عامل اصلی نشت جوهر روی کاغذ باشد. برای تمیز کردن مناسب اتصال ها، دستگاه چاپ را باز کرده و کارتریج های جوهر را بردارید و روی یک کاغذ تمیز قرار دهید.

اتصال  های کارتریج را با دستمال های الکلی پاک کنید و مستقیماً نازل را پاک نکنید. از آب استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به اتصالات شود. پس از اتمام فرآیند تمیز کردن، اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه در هوا خشک شوند و سپس دوباره نصب کنید. این مورد اصلی ترین علت جوهر پس دادن کارتریج است.

یک نکته مهم برای این فرآیند این است که آن را در اسرع وقت انجام دهید و مطمئن شوید که تمام کثیفی ها را تمیز کرده اید. اگر کارتریج های جوهر بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خارج شوند، خطر خشک شدن و گرفتگی جوهر بیشتر است که باعث اتلاف وقت و هزینه می شود.

 

کارتریج خود را دوباره تنظیم کنید

 

چه در نصب کارتریج جوهر خبره باشید و چه در دنیای چاپ تازه کار باشید، به راحتی می توان از محل قرارگیری و نصب کارتریج جوهر اشتباه کنید. اگر کارتریج در جای مناسبی قرار نگرفته باشد، این علت جوهر پس دادن کارتریج چاپگر شما است. قبل از تنظیم مجدد کارتریج ها، یک تکه حوله کاغذی بردارید و آن را در زیر پانل پایین چاپگر خود قرار دهید تا جوهر شل شده ای که همچنان ریخته می شود را جذب کند.

درب جلوی چاپگر خود را باز کنید و مشخص کنید کدام کارتریج جوهر باعث نشتی شده است. قبل از قرار دادن مجدد آن را با یک پارچه خشک پاک کنید، این بار سه بار بررسی کنید که کارتریج در جای مناسب قرار گرفته است. دوباره پرینت بگیرید تا مطمئن شوید که دیگر جوهر ریخته نمی شود، اگر کارتریج دیگری نابجا است یا مشکل بزرگ تری وجود دارد علت جوهر پس دادن کارتریج است.

کارتریج شارژ شده شاید علت جوهر پس دادن کارتریج باشند

کارتریج شارژ شده شاید علت جوهر پس دادن کارتریج باشند

 

پر کردن مجدد کارتریج جوهر باعث صرفه جویی در هزینه و حفظ محیط زیست می شود با این حال، اگر به درستی انجام نشود کارتریج پر شده می تواند منجر به نشتی، رگه شدن، گرفتگی، آسیب دیدن تیغه و در کل کیفیت چاپ وحشتناک شود.

اکثر فروشگاه های لوازم اداری برای کارتریج های شما شارژ می کنند و حتی می توانید کیت های شارژ مجدد را به صورت آنلاین خریداری کنید تا خودتان این کار را انجام دهید. بسیار مهم است که جوهر با کیفیتی را انتخاب کنید که برای چاپگر خاص شما مناسب باشد تا از هرگونه نشتی و گرفتگی جلوگیری شود.

اگر خودتان کارتریج های جوهر را دوباره پر کرده اید، چند اشتباه وجود دارد که به راحتی ممکن است علت جوهر پس دادن کارتریج باشد. ریختن جوهر یا تزریق سریع آن باعث ایجاد آشفتگی بزرگی می شود که تمیز کردن آن دشوار است. اگر متخصص نیستید یا در مورد پر کردن مجدد اطمینان ندارید، اکیداً توصیه می شود که برای انجام این کار به دنبال یک متخصص باشید.

کارتریج خود را دوباره تنظیم کنید

شارژ کارتریج در محل غرب تهران با پرینتر کلینیک و تخفیف ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان