پرینتر مناسب برای کارهای اداری+نکات لازم قبل از خرید

پرینتر مناسب برای کارهای اداری

پرینتر مناسب برای کارهای اداری+نکات لازم قبل از خرید

خرید یک پرینتر مناسب برای کارهای اداری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا پرینتر یک ماشین اداری ضروری به شمار می رود. می توان گفت وجود چاپگر برای کسب و کارهایی که از تعداد زیادی رایانه استفاده می کنند کاربردی است.

خرید پرینتر مناسب برای کارهای اداری

انواع پرینتر مناسب برای کارهای اداری دارای قابلیت های زیادی هستند. یک چاپگر اداری باید قابلیت متصل به شبکه وایرلس را داشته باشد تا بتوان کامپیوترهای زیادی را به آن متصل کرد. چاپگر مناسب برای کار اداری باید دارای حافظه داخلی زیادی باشد همچنین قدرت چاپگر نیز باید بالا باشد. در ادامه ویژگی های یک چاپگر اداری مناسب را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد.

پرینتر مناسب برای کارهای اداری+نکات لازم قبل از خرید

 

در زمان خرید پرینتر اداری باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم ؟

پرینترها در انواع مختلف تولید می شوند که هر یک از مدل ها و برندهای پرینتر دارای ویژگی های خاص خودشان می باشند. در زمان خرید چاپگر مناسب برای کار اداری بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

انوع پرینتر مناسب برای کارهای اداری :

با توجه به کاری شما تمایل دارید انجام دهید بهتر است نوع پرینتر مناسب برای کارهای اداری را انتخاب کنید. پرینتر ها در انواع مختلف لیزری و جوهر افشان تولید می شوند. انتخاب هر یک از انواع چاپگر مناسب کار اداری به نیاز شما بستگی دارد.

چاپگر مناسب برای کار اداری را جوهر افشان انتخاب کنیم یا لیزری ؟

این سوال ممکن است ذهن اغلب افراد در زمان خرید پرینتر اداری به خود مشغول کند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم قبل از هر چیز ابتدا بهتر است با ویژگی های هر یک انواع چاپگر آشنا شوید. بعد از پیدا کردن اطلاعات کافی در مورد انواع پرینتر می توانید با توجه به نیاز خود پرینتر مناسبی را برای انجام کارهای اداری انتخاب نمایید.

نکاتی برای خرید چاپگر اداری

متداول ترین نوع پرینترهای جوهر افشان محصولاتی می باشند که دارای کارتریج مجزا هستند. کیفیت چاپ پرینترها با کارتریج مجزا بالا است. چاپگرهای جوهر افشان دارای ۲ یا ۴ کارتریج می باشند که بهتر است شما از بین آن ها چاپگری مناسب را انتخاب نمایید. اگر تمایل دارید تصاویر با کیفیت و رنگی را چاپ نمایید بهتر است پرینتر جوهر افشان را برای خرید انتخاب نمایید.

در پرینتر لیزری برای ایجاد الکتریسیته ساکن و ایجاد ضربه در قسمت داخلی پرینتر از نور لیزر استفاده می گردد. در این نوع چاپگرها بر خلاف جوهر از تونر استفاده می شود. تونر نسبت به جوهر مایع گران تر است ولی دارای ماندگاری بالاتری می باشد. اگر شما تمایل دارید تصاویر یا اسناد را به صورت سیاه و سفید پرینت بگیرید بهتر است پرینتر لیزری را برای خرید انتخاب نمایید.

سرعت پرینتر اداری :

سرعت چاپ یکی از مهم ترین نکاتی است که در زمان خرید چاپگر مناسب برای کار اداری باید مورد توجه قرار بگیرد. سرعت پرینتر اگر بالا باشد سرعت شما نیز در چاپ اسناد و مدارک بالا می رود و در نتیجه در زمان صرفه جویی می شود.

سرعت پرینتر بر حسب PPM ( تعداد صفحات در دقیقه ) اندازه گیری می شود. سرعت پرینتر مناسب برای کارهای اداری باید بین ۱۰ PPM تا ۳۰ PPM باشد.

توجه داشته باشید که تولیدکنندگان اطلاعات مربوط به سرعت چاپ برای چاپ صفحات سیاه و سفید را روی پرینتر درج می کنند. اگر شما تمایل دارید اطلاعاتی را در مورد سرعت چاپ صفحه های رنگی است بدست آورید باید جستجوی بیشتری را در این زمینه داشته باشید.

Printer suitable for office work

کیفیت چاپ :

وضوح چاپ یک پرینتر اداری با واحد DPI سنجیده می شود. اگر شما تمایل دارید تصاویر و اسنادی که چاپ می کنید واضح و روشن باشند باید پرینتر با DPI بالایی را انتخاب نمایید.

بهترین پرینتر های اداری جوهر افشان دارای رزولوشن ۱۲۰۰*۱۲۰۰ DPI می باشند. توجه داشته باشد هر چقدر رزولوشن چاپگر مناسب برای کار اداری بیشتر باشد قیمت آن نیز گران تر است.

پرینتر لیزری با رزولوشن ۶۰۰*۶۰۰ DPI برای انجام کارهای اداری مناسب می باشد. اگر شما تمایل دارید پرینتر لیزری را خریداری نمایید بهتر است پرینتری را انتخاب نمایید که دارای رزولوشن ذکر شده باشد. از خرید پرینتر لیزری با رزولوشن خیلی بالا خودداری نمایید زیرا قیمت این نوع پرینترها گران است.

پرینتر کلینیک شارژ کارتریج در محل و بدون ایاب و ذهاب انجام می دهد و در صورت نیاز به خدمات با این شماره تماس حاصل فرمایید

اتصالات پرینتر :

پرینتر اداری باید قابلیت متصل شدن به کامپیوترهای زیادی را داشته باشد. پرینتری که قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد برای استفاده در مکان های اداری مناسب نمی باشد.

اگر شما قصد خرید پرینتر مناسب برای کارهای اداری را دارید بهتر است پرینتری را خریداری نمایید که دارای قابلیت اتصال به شبکه اینترنت باشد. پرینترهای اداری که قابلیت اتصال به شبکه وایرلس را دارند را می توانید به راحتی به لپ تاپ و گوشی هوشمند متصل نمایید.

حافظه داخلی ( بافر ) پرینتر اداری :

از بافر برای نگهداری اطلاعات یا عملیات مختلف با ترتیبی که قرار است انجام یا پردازش شوند استفاده می شود. پرینترهای قدیمی بدون بافر طراحی می شدند ولی انواع پرینتر اداری جدید دارای بافر می باشند. بافر پرینتر همه اطلاعات یا بخشی از اطلاعاتی قابل چاپ را درون خود نگه می دارد بنابراین کار رایانه ای که به پرینتر متصل است کمی کاهش پیدا می کند.

پرینترهای اداری مدل پایین اغلب دارای ۳۲ تا ۱۲۸ مگابایت حافظه داخلی هستند. پرینتر های اداری مدل بالا نیز دارای ۲۵۶ حافظه داخلی می باشند. اگر در اداره شما حجم اطلاعات و مدارکی که چاپ می شوند زیاد می باشد بهتر است پرینتری را برای خرید انتخاب نمایید که دارای حافظه داخلی زیادی است. پرینتری را که برای خرید انتخاب می کنید بهتر است دارای امکان ارتقاء حافظه داخلی باشد تا بتوانید در صورت نیاز حافظه داخلی پرینتر را افزایش دهید.

پرینتر مناسب برای کارهای اداری

حداکثر صفحه های قابل چاپ در طول ماه :

حداکثر صفحاتی که پرینتر مناسب برای کارهای اداری در طول ماه باید چاپ کند به عنوان معیاری برای دوام بیشتر پرینتر در نظر گرفته می شود. پرینتری که بتواند صفحات بیشتری را ماهیانه چاپ نماید دارای انعطاف پذیری و طول عمر بالایی می باشد.

چاپگر مناسب کارهای اداری باید بتواند بیش از ۲۰۰۰۰ صفحه را در طول ماه چاپ نماید. پرینترهای مدل بالا نیز می توانند به صورت ماهیانه بیش از ۱۰۰ هزار صفحه را چاپ نمایند. بنابراین بهتر است شما در زمان خرید پرینتر اداری به تعداد صفحاتی که پرینتر قادر است در طول ماه چاپ کند توجه نمایید.

انتخاب پرینتر مخصوص کار اداری

وجود پورت USB در پرینتر :

وجود پورت USB در پرینتر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا به راحتی می توان فلش مموری را به پرینتر متصل کرد و فایل های مورد نیاز را چاپ کرد.

اگر شما تمایل دارید چاپگر اداری کاربردی را خریداری نمایید بهتر است در زمان خرید چاپگر وجود این پورت را در ساختار چاپگر مورد بررسی قرار دهید.

پرینتر مخصوص کار اداری

نتیجه گیری :

در این مطلب نکاتی برای خرید پرینتر مناسب برای کارهای اداری را پیش رو داشتید. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات لازم را در زمینه خرید چاپگر اداری بدست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان